sobota, 27 kwietnia 2013

OPEL Rekord C - montaż silnika C30LE.. nareszcie ;)

Opel Rekord C z silnikiem C30LE
Witam ponownie!

Atmosfera już na dobre się ociepliła, więc zaczęły się dalsze prace nad moim Rekordem. Tak też "nadejszla wiekopomna chwila" i silnik w końcu trafił na swoje docelowe miejsce :)

Największym wyzwaniem było wyciągnięcie wielkiego, trzylitrowego silnika z piwnicy, ale po wielkich bojach z pomocą kolegi Rafała (dobry browarek się należy ;) udało się wytaszczyć kolosa na światło dzienne i wózeczkiem dotransportować na miejsce montażu.

Następnie trzeba było połączyć silnik ze skrzynią, ponieważ tylko taka całość może być zamontowana w samochodzie.. jeśli załadujemy sam silnik to później bardzo ciężko (o ile to w ogóle możliwe) będzie przykręcenie do niego skrzyni.
Po niedługim czasie komplet wisiał już na podnośniku gotowy do zamontowania.

Niestety nie dysponuje ani kanałem ani ruchomym podnośnikiem do silników więc było trochę akrobacji :) Po maksymalnym uniesieniu silnika powoli podciągałem samochód pod silnik, jednocześnie manewrując skrzynią biegów, która musiała precyzyjnie wejść w tunel bez uszkadzania nowego lakieru..



Nareszcie, nareszcie nareszcie :D silnik osiadł na poduszkach... jest w samochodzie :)

W następnej kolejności należało przykręcić obejmę pod skrzynią biegów i zamontować wał napędowy - niestety nie mam fotek tej czynności bo brak kanału dał mi na tyle mocno w kość, że nie myślałem wtedy o fotografii ;)

Teraz już pozostały coraz przyjemniejsze czynności, czyli montowanie całego osprzętu i drobiazgów pod maską :) Czarna chłodnica, kopułka z kablami wysokiego napięcia, oraz dolot powietrza z przepływomierzem i stożkowym filtrem powietrza.

Dzisiejszy dzień zakończyłem następującym stanem rzeczy :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz