niedziela, 23 marca 2014

Wymiana filtra paliwa w VW Polo 86C 1.3i (benzyna)

filtr paliwa vw polo 86c Witam Was!

Dziś wymienimy filtr paliwa w starym VW Polo 86C. Jak już wspominałem w poprzednich postach, wszystkie filtry należy wymieniać regularnie. Długo nie wymieniany filtr paliwa potrafi się zatkać i unieruchomić nasz samochód.

A więc do roboty... ;)




Będą nam potrzebne: Klucz nasadowy 10 z grzechotką i długą przedłużką, klucze płasko oczkowe 10 i 7, śrubokręt płaski i krzyżakowy (nie wiadomo jakie są zaciski na przewodach), szczypce, WD-40 lub inny podobny preparat, podnośnik, kobyłka i klucz do odkręcenia koła.

Zaczynamy od zlokalizowania naszego litra i jego wstępnych oględzin. W Polo 86C z silnikiem 1.3i filtr paliwa znajduje się po prawej stronie samochodu obok wnęki na koło zapasowe, oczywiście od spodu auta ;)



Wypinamy z zaczepów pompę paliwa i pozostałe elementy układu paliwa razem z przewodami obok naszego filtra. Używamy do tego płaskiego śrubokręta. Wszystko wychodzi stosunkowo łatwo mimo, że wygląda na oporne :)



Odginamy cały ten bałagan w dół i odkręcamy zaciski na przewodach paliwowych po obu stronach filtra (tutaj używany śrubokręta płaskiego lub krzyżakowego, a jeśli śruby stawiają opór to klucza oczkowego 7, bo taki zwykle jest łepek przy zacisku ;) ). U mnie po zaaplikowaniu WD-40 poszło wyjątkowo gładko i płaski śrubor dał radę :)



Teraz trzeba zsunąć przewody z filtra co zapewne nie pójdzie łatwo bo po długim czasie przewody sklejają się dość mocno z rurkami, na które są nasunięte. Używamy tutaj szczypiec, żeby owe przewody rozruszać.. najlepiej pokręcić nimi w obie strony bo wtedy całkiem szybko się nam odkleją. Trzeba tutaj trochę cierpliwości bo zbyt agresywne zachowanie skończy się uszkodzeniem przewodu i komplikacją pracy ;)



Teraz zostaje odkręcić obejmę trzymającą filtr i ten zabieg wymaga średniozaawansowanych umiejętności w dziedzinie ginekologii samochodowej ;)

Śruba trzymająca obejmę przy nadwoziu znajduje się nad filtrem i do tego jest przelotowa więc trzeba ją złapać kluczem z jednej i z drugiej strony. Od strony koła zakładamy długą przedłużkę z grzechotką i nasadkę 10 (miejsce zaznaczyłem na czerwono) a z drugiej strony "na ślepo" zakladamy oczkową 10 i odkręcamy kręcąc oczywiście grzechotką ;)



Nie wykręcamy owej śruby do końca. Luzujemy ją na tyle żeby obejma dała się delikatnie rozchylić od góry i wtedy zupełnie bez oporu wyciągamy filtr razem z obejmą. Warto mieć troche szmatek bo z filtra wyleci około szklanki paliwa.



Odzyskujemy obejmę ze starego filtra (schodzi opornie ale WD-40 zachęca ją do współpracy) i zakładamy na nowy filtr. Ważne, żeby założyć obejmę w tym samym miejscu filtra co na starym filtrze. Przewody paliwowe dochodzące do filtra są dość krótkie i przesunięcie filtra uniemożliwi nam ich swobodne założenie.



Umieszczamy filtr na swoim miejscu. Haczyki obejmy muszą wejść w szczeliny w uchwycie przy nadwoziu - jak już będą na swoim miejscu, zaciskamy śrubę.. niestety ponownie musimy uczyć dwóch kluczy. Zakładamy przewody i skręcamy zaciski..



Składamy pozostałą część układu w odwortej kolejności niż na początku :) Efekt końcowy powinien być taki:



UWAGA! Jak już wszystko macie złożone to zanim założycie koło i opuścicie auto, warto odpalić silnik i kilka minut poobserwować czy nie ma wycieku paliwa..

Życzę braku wycieków i sprawnej wymiany filtra paliwa w Waszym samochodzie :)

1 komentarz: