sobota, 1 listopada 2014

Wymiana uszczelek pod pokrywami zaworów w AUDI A6 C4 2.6 V6 z 1996 roku.

Wymiana uszczelek Siemanko! :)

Dzisiaj wymienimy uszczelki pod pokrywami zaworów w moim nowym nabytku - AUDI A6 C4 2.6 V6 QUATTRO z silnikiem ABC.

Awaria nie ma większego wpływu na samą jazdę. Jednak powoli ubywa oleju, silnik jest cały brudny a w zaawansowanym stadium cieknący olej kapie na rozgrzany wydech powodując nieprzyjemne doznania zapachowe w kabinie :)
Naprawa jest prosta więc nie ma co się zastanawiać... zabieramy się do roboty!

W pierwszej kolejności zdejmujemy plastikową obudowę przytwierdzoną w czterech miejscach zaczepami przypominającymi śruby krzyżakowe. Wystarczy przekręcić je o 90 stopni w dowolną stronę i obudowa schodzi bez problemu. (u mnie trochę przeszkadzały wtryski LPG).



Każdą z pokryw trzyma przy silniku 6 śrub imbusowych... jednak zanim je odkręcimy trzeba odłączyć odpowietrzenie (jest przy obu pokrywach), wyjąć przewód podciśnieniowy od serwa hamulcowego (tylko przy prawej pokrywie patrząc od przodu auta), odkręcić uchwyt od pompki tempomatu jeśli go posiadacie (dwie małe śruby z tyłu prawej pokrywy).



Kiedy uwolnimy już pokrywę z tych kilku dodatków, zostanie już tylko odkręcenie wcześniej wspomnianych 6ciu śrub imbusowych.



Teraz pokrywę przy głowicy trzyma już tylko wiek uszczelek i to jak bardzo się skleiły z głowicą. Gumowy młotek załatwi sprawę. Jeśli go nie macie to nie szarpcie zbyt mocno bo obudowy są plastikowe i można dość łatwo uszkodzić ozdobną część z logo AUDI.



Usuwamy delikatnie starą uszczelkę i dokładnie czyścimy szczelinę w pokrywie i przylgnię na głowicy. Nie mogą tam zostać żadne nawet najmniejsze zanieczyszczenia.. Spowoduje to, że po założeniu nowej uszczelki po niedługim czasie (o ile nie od razu) olej będzie się powoli sączył poprzez zanieczyszczenia pomiędzy uszczelką a głowicą powodując tzw. pocenie się, a tego przecież nie chcemy :)



Jak widać stara uszczelka była stwardniała do tego stopnia, że rozpadła się w rękach. Różne źródła podają, że w silnikach V6 ABC w Audi owe uszczelki padają dość często, jednak ku mojemu zdziwieniu te, które usunąłem były oryginalne od nowości z nabitą datą wrzesień 95r. Myślę jednak, że powinny być wymienione dawno temu.

W wyczyszczoną pokrywę "utykamy" nową uszczelkę (pasuje tylko w jeden sposób) i zakładamy pokrywę na swoje miejsce.



Po przykręceniu zapinamy odpowietrzenie, wkładamy przewód podciśnieniowy od serwa na swoje miejsce i przykręcamy uchwyt od pompki tempomatu.

Pokrywa lewa patrząc od przodu samochodu ma do odłączenia tylko odpowietrzenie skrzyni korbowej, jednak żeby ją zdemontować trzeba zdjąć gumowy przewód dolotowy powietrza.



Tak jak już wspomniałem na początku... wymiana jest stosunkowo prosta więc nie ma co się zastanawiać. Niemieckie uszczelki dobrej jakości kosztują w granicach 45-60zł sztuka więc nie jest to zaporowa kwota. :)

Życzę prostej i szybkiej wymiany! :) Pozdrowienia!

5 komentarzy:

  1. Hej

    te silniki wystepują w dwoch wersjach pokrywy zaworów. czarna i srebrna ( są dwa rodzaje uszczelek pokrywy zaworów dlatego tak to podzieliłem kolorami pokrywy /datą produkcji ) czy pamietasz może wymiary swojej uszczelki? mam ten sam motor tez z czarnymi pokrywami więc może akurat udało by mi się kupić takie jak być powinny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Siemka. Moje uszczelki miały oznaczenie EL.406.040 i to były jedyne jakie mi zaproponowano w sklepie moto... nie mam niestety danych na temat ich wymiarów. Myślę, że podając symbol silnika na pewno otrzymasz takie jak potrzeba. :) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Mam nadzieję że dokumentujesz swoje najnowsze osiągnięcia. Mógł byś się nimi pochwalić na stronie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne autko, wygodne i komfortowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sama może nie będę tego robiła, ale polecę ten wpis swojemu chłopakowi ;)

    OdpowiedzUsuń