Dziś wymienimy pękniętą chłodnicę w Volkswagenie Polo 86C z silnikiem 1,3i.
Jak każda część ta również zużywa się w czasie :). Chłodnica wody pracuje dla naszego silnika bardzo ciężko chłodząc rozgrzany płyn chłodniczy, który przez nią przepływa. Zapobiega to przegrzaniu i zniszczeniu silnika.
Największe obciążenia chłodnica przyjmuje zimą przy bardzo niskich temperaturach, ponieważ wtedy najgwałtowniej zmienia się jej temperatura (od nawet -20 stopni do aż 90 stopni kiedy silnik się rozgrzeje). Materiał, z którego jest zrobiona pracuje wtedy najciężej i kiedy chłodnica ma już swoje lata nie zawsze wytrzyma i zwyczajnie pęka... wylewa się płyn chłodniczy i samochód zostaje unieruchomiony... a wtedy... :)
zabieramy się za wymianę, która wcale nie jest taka trudna jakby mogło się wydawać :)
Upewniamy się, że to na 100% uszkodzenie chłodnicy, bo nie każdy wyciek płynu oznacza wyłącznie uszkodzenie chłodnicy wody. :)
Zdejmujemy plastikową osłonę chłodnicy (jeśli jeszcze ją mamy ;) ) i odsłaniamy winowajcę awarii...


Używając spustu w chłodnicy (lub jeśli go nie ma odpinając dolny wąż chłodnicy), zlewamy resztę płynu chłodniczego jaki pozostał w chłodnicy. Odpinamy kabel od wentylatora na chłodnicy i zdejmujemy górny wąż przy chłodni cy lub przy termostacie - jak Wam wygodniej (ja chciałem zdjąć przy termostacie, ale tak mocno się skleil z obudową termostatu, że musiałem odkręcic całą obudowę termostatu razem z wężem - i tak termostat był do wymiany a jak to zrobić pokażę w następnym poście).




Odpinamy przewód od czujnika temperatury w chłodnicy (ten czujnik włącza wentylator kiedy chłodnica sama nie daje rady utrzymać temperatury poniżej wymaganej np: kiedy latem stoimy w korku, silnik pracuje a przez chłodnicę nie przelatuje powietrze). Odkręcamy dwie śruby dociskające górne poduszki chłodnicy...


Chłodnica jest nasza :). Odchylamy ją delikatnie w stronę silnika i wysuwamy do góry.
Zdejmujemy poduszki górne i dolne (w zestawie z chłodnicą nie ma nowych).




Odkęcamy metalową obudowę z wentylatorem i wykręcamy czujnik temperatury ze starej chłodnicy.


Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i zalewamy nowym płynem chłodniczym. Odpalamy i odpowietrzamy cały układ chłodniczy (zaworek odpowietrzający znajduje się na nagrzewnicy przy nawiewie na podszybiu Waszego Polo :)
Powodzenia! Życzę szybkiej i bezproblemowej wymiany!
Pozdrawiam
AmatorAut
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz