Witajcie :)
Dzisiaj lekki temat, czyli jak wymienić kopułkę i palec rozdzielacza w aparacie zapłonowym.
Pokazuję na przykładzie Volkswagena Polo 86C z silnikiem 1.3i, ale w wielu wielu modelach samochodów tę część wymienia się w analogiczny sposób :)
Kiedy samochód nie pracuje równo.. słabo odpala i zaczął palić za dużo - może to być problem z układem zapłonowym.
W pierwszej kolejności oczywiście wymienia się świece, a następnie kable wysokiego napięcia i to zwykle pomaga zupełnie ale nie zawsze...
Wtedy warto również zakupić porządną kopułkę i palec rozdzielacza, ponieważ styki wewnątrz wypalają się od milionów cykli jakie palec wykonuje pod kopułką :) Powierzchnia nowego styku jest gładka i błyszcząca, natoniyta wygląda tak:
Zabieramy się do wymiany...
Po zastosowaniu znieczulenia ogólnego naszego samochodu (zdejmujemy klemę z akumulatora :) ), w pierwszej kolejności odpinamy wtyczkę od aparatu.
Odpinamy dwa lub więcej zaczepów od kopułki - zależy od mogelu auta i ilości cylindrów ;) Następnie zsuwamy kopułkę z aparatu zapłonowego.
Wymianiamy palec rozdzielacza.. montowany jest na wcisk i nie powinien stawiać oporu i zwyczajnie dać się wyciągnąć palcami :)
Zakładamy na swoje miejsce kopułkę (starą) - jak widzicie nie zdjąłem z niej kabli, a to dlatego żeby teraz w dopowiedniej kolejności założyć je na nową kopułkę.
Ustawiamy sobie w ręku nową kopułkę i pojedyńczo przekładamy kable ze starej - w ten sposób na pewno się nie pomylimy w kolejności i unikniemy szukania w internecie kolejności zapłonu na cylindrach w naszym modelu :)
Zapinamy nową kopułkę z kablami, przypinamy wtyczkę od sterowania i gotowe :)
Po wymianie świec, kabli i kopułki z palcem rozdzielacza w aparacie zapłonowym mamy niemalże pewność, że auto zacznie pracować równo i palić mniej :)
Powodzenia!
AmatorAut
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Wszystko się wydaje takie skomplikowane ale jak się okazuje wcale nie jest ;)
OdpowiedzUsuńW wielu przypadkach naprawa jest równie prosta, ale większość ludzi z góry zakłada, że nie umie tego czy tamtego naprawić i nawet nie próbują :)
UsuńSuper strona, bardzo precyzyjnie pokazane poszczególne etapy danej naprawy. Wielkie dzięki !
OdpowiedzUsuńSam posiadam VW Polo z 88 roku i staram się nie wszystko zlecać warsztatowi. Co ile powinno się wymieniać świece i jaki mają wpływ na spalanie paliwa?
Są różne szkoły.. jedni mówią, że raz na dwie wymiany oleju, inni, że z paskiem rozrządu, a jeszcze inni jak zacznie przerywać ;) Ja wymieniam co roku przed zimą czyli co ok. 20tyś. km. Kable I świece razem. Wypalona świeca daje słabszą iskrę lub omija co którąś w ogóle.. mieszanka nie spala się prawidłowo a auto jest nieco słabsze... my żeby to nadrobić dajemy bezwiednie troche wiecej gazu I na koncu okazuje się, że auto pali litr więcej na setke ;)
UsuńSą różne szkoły.. jedni mówią, że raz na dwie wymiany oleju, inni, że z paskiem rozrządu, a jeszcze inni jak zacznie przerywać ;) Ja wymieniam co roku przed zimą czyli co ok. 20tyś. km. Kable I świece razem. Wypalona świeca daje słabszą iskrę lub omija co którąś w ogóle.. mieszanka nie spala się prawidłowo a auto jest nieco słabsze... my żeby to nadrobić dajemy bezwiednie troche wiecej gazu I na koncu okazuje się, że auto pali litr więcej na setke ;)
UsuńWitam wymieniłem kable, kopułkę i palec w pilo 1,4 z 96r i dwa dni po wymianie mam paliwo w oleju. Co poszło nie tak?
OdpowiedzUsuń